Thursday, May 26, 2011

Sejarah baru 26 Mei 2011


Pada 25 Mei 2011, jam 5 petang, aku meninggalkan Kulim menuju ke Bangi. Selamat tiba di Smart Hotel jam 10.30 malam. Selepas mandi, terpaksa menyiapkan bahan pembentangan. Mata bertambah mengantuk, terpaksa tidur sejenak dan bangun jam 4.17 pagi bagi meneruskan persediaan bahan. Alhamdulillah, jam 9.00 pagi dapat bertolak ke FSSK UKM.

Seterusnya, jam 10.05 pagi, nama dipanggil untuk viva tesis. Pengerusi Dr Azahan. Pemeriksa ke-2, Prof. Madya Dr Kadaruddin. Penyelia, Prof. Madya Dr Kadir Arifin telah bersedia. Aku diberikan 10 minit untuk membentangkan hasil kajian. Selama 30 minit berhujah dan mendengar pandangan penilai tesis. Alhamdulillah, visa tersebut berjaya dengan sedikit pembetulan.

Selepas makan di Cafe Pusanika, terus balik ke Smart Hotel untuk membetulkan tesis dan mencetak satu set untuk disalin dan dijilid. Tepat jam 3.00 petang, 26 Mei 2011, aku berjaya menghantar tesis untuk dijilidkan. Dengan itu, terlerailah satu bebanan berat yang terpikul kerana memikirkan kajian yang tidak selesai dianalisis. Insya'allah, tahun ini akan dianugerahkan Sarjana Pengurusan Persekitaran. Allahu Akbar. Satu sejarah tercipta. Dilampirkan sekeping gambar kenangan semasa kajian lapangan EIA di Port Dickson 2010 bersama Khai, Farah & Yusro.

No comments: