Sunday, April 5, 2009

Jangan Sampai Rakyat Doakan Kematian YB


Di Malaysia, BN mengajar rakyat supaya rakyat mendoakan supaya wakil-wakil rakyat cepat mati. Ini kerana jika berlaku pilihan raya, projek datang mencurah-curah. Terbaru, sempena pilihan raya kecil Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air, BN masih terus melaksanakan projek mee segera mereka. Walaupun sudah sekian lama jalan rosak dan tak diperbaiki, tak semena-mena ia boleh diturap oleh kontraktor. Longkang yang sudah lama tersumbat, tiba-tiba datang bajet yang membolehkan ia dibetulkan.

Pemimpin seluruh negara dapat `extra hours' untuk menemui rakyat. Mereka sanggup meredah semak dan lopak untuk menemui orang kampung yang jauh miskin dan masih ketinggalan. Yang Berhormat (YB) kini menjadi Yang Berkhidmat kepada rakyat. Akhbar melaporkan bahawa para pemimpin sanggup menaiki basikal untuk menjengok rakyat, yang tidak begitu dipedulikan sebelum pilihan raya.

Adakah ini budaya kita ? BN terus menghulurkan pelbagai bantuan segera sekadar untuk memancing undi. Maka, jika rakyat mahukan kawasan mereka diberikan perhatian, doalah supaya berlaku pilihan raya kecil. Atau dengan kata lain, seolah-olah memohon supaya YB cepat mati. Rakyat akan diberikan perhatian yang luar biasa sehinggalah diumumkan keputusan pengundian. Kemudian, beransur-ansur rakyat akan ditinggalkan sementara menunggu PR yang lain. Oleh itu, undilah untuk perubahan yang lebih baik. Vote for change !

No comments: