Friday, November 28, 2008

Kenangan Bersama Pengurus EHS


Sejak sekian lama, Jabatan Keselamatan, Kesihatan & Alam Sekitar (EHS) kilang Mieco diletakkan di bawah pengurusan jabatan lain. Termasuklah Jabatan Sumber Manusia dan Kejuruteraan. Ketika saya memulakan kerja pada tahun 2005, EHS ditempatkan dibawah Pengurus QA/RA. Sehinggalah bulan April 2008, pihak pengurusan bersetuju menggajikan seorang Pengurus EHS. Itu pun setelah external auditor yang cadangkan.


Maka, kami semua dapat seorang bos bernama Nurul Syahrizal Abdullah (NSBA). Dulunya, saya ingat dia seorang perempuan kerana ada `nurul' di depan. Sebenarnya, NSBA adalah lelaki, anak watan dari Pasir Mas, Kelantan. Tapi nampaknya tempoh perkhidmatan NSBA tidak lama. Beliau telah meninggalkan Mieco pada Oktober 2008. Kembalilah kami menjadi jabatan tanpa pengurus semula.


Mulai 1 Disember 2008, berkuatkuasa organisasi baru. Saya diminta untuk menjalankan tugas-tugas pengurus bagi Plat 1, 2 & 3. Saya masih menunggu surat dari pihak pengurusan. Dalam masa yang sama, perlu berjumpa dengan GM, Mr Ngai Kwai yang menjadi bos baru kami. Dalam kegawatan sekarang, tugas perlu diteruskan. Semoga Allah permudahkan. Amin !

No comments: