Monday, January 5, 2009

Tahniah untuk Nur Najwa Imani


Selepas kedua-dua abangnya hanya memperoleh 3A2B dalam UPSR, Nur Najwa telah mencetuskan inspirasi baru dalam keluarga dengan mendapat 5A. Tahniah !. Walaupun berpindah sekolah beberapa kali dari SK Tmn Tuanku Jaafar ke SK Tok Raja dan seterusnya ke SK Padang Tengku, Najwa telah membuktikan bahawa beliau mampu berjaya.

Sesungguhnya Najwa memang layak mendapat keputusan tersebut. Di semua sekolah yang dia sempat belajar, samada di Seremban, Jerteh dan Padang Tengku, Najwa selalunya mendapat No 1 di dalam kelas. Kami sebagai ibu bapa turut merasa bangga dengan pencapaian tersebut.

Najwa memang tekun belajar dan membuat ulangkaji. Kami tidak perlu berleter panjang untuk memastikan semua subjek diulangkaji dan semua kerja rumah disiapkan. Kesedaran diri sendiri dan kesungguhan belajar merupakan kunci kejayaan tersebut.

Semoga akan terus berjaya di sekolah menengah dan menara gading. Insya'allah, bakal menjadi salah seorang penyumbang penting kepada pembangunan agama, masyarakat dan negara setelah dewasa nanti. [Gambar yang dilampirkan adalah ehsan dari ibu kawan sekelas Najwa yang dirakam menggunakan handphone].

Ya Allah ! Permudahkanlah. Amin !!! Kepada semua guru, kami ucapkan ribuan terima kasih di atas didikan yang telah diberikan.

No comments: